SME

Bodie a Doyle by len pozerali. Ich Ford Capri sa zmenil na rodinný elektromobil

S názvom môžu mať Taliani problém.

Ford CapriFord Capri (Zdroj: Ford )

Hoci sa v Československu nikdy nepredával, mnohí ho v 80. rokoch poznali z televíznych obrazoviek. Ford Capri totiž hviezdil v slávnom britskom akčnom seriáli Profesionáli.

Autá, s ktorými vtedy jazdili hlavní hrdinovia Bodie a Doyle, boli snom nejedného tínedžera, najmä keď v seriáli lietali bokom s pískajúcimi gumami. A nakoniec si ho v Európe aj mnohí kúpili. Za 18 rokov výroby sa z modelu Capri predalo v troch generáciách viac ako 1,9 milióna kusov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre Ford to bol úspech a zrejme v neho dúfa aj teraz. Capri sa totiž po 38-ročnej prestávke vracia. Ako asi tušíte, s pôvodným autom má spoločné len meno a pohon zadných kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Capri nie je z Capri, ale z Kolína

Nový Ford Capri je už totiž elektrické SUV-kupé s technológiou od Volkswagenu. Využíva rovnakú podvozkovú platformu MEB, batérie aj elektromotory.

Je to podobné, ako keby sa Škoda rozhodla miesto Enyaqu Coupé použiť označenie 110R. Česi nakoniec spojitosť s týmto modelom použili len pri emotívnom krátkom filme o slobode, kde sa obe autá objavujú.

V prípade Capri je vtipný aj fakt, že k názvu sa už na sociálnych sieťach vyjadrilo Alfa Romeo. Talianskej značke totiž pred pár mesiacmi neprešiel názov Milano pre nový model. Taliansky minister priemyslu Adolfo Urso namietal, že auto sa v skutočnosti nevyrába v Miláne. Ani Ford Capri nie je z rovnomenného talianskeho ostrova, jeho rodiskom bude nemecký Kolín.

Pri Forde pritom nejde o prvý model, ktorý názvom odkazuje na úplne iné autá z histórie, podobne postupoval pri Exploreri, Mustangu Mach-E či Pume.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ford Explorer sa mení na elektromobil s podvozkom Volkswagenu Čítajte 

S posuvnou obrazovkou

Keď už spomíname elektrický Explorer, tak v interiéri je takmer zhodný s Capri. Tiež v ňom najviac zaujme 14,6-palcová obrazovka s technológiou Sync Move, vďaka ktorej je veľký displej posuvný. Vodič sa tak môže sám rozhodnúť, aký sklon či výška mu vyhovujú.

Stredový tunel obsahuje 17-litrovú úložná schránku nazvanú Mega Console, do ktorej sa zmestí aj 1,5-litrová fľaša. Za posuvnou obrazovkou je ešte tajný uzamykateľný priečinok na drobné cennosti.

Zaujímavosťou je, že kufor Capri má objem 572 litrov, čo je o 102 litrov viac ako Ford uvádza pri elektrickom Exploreri.

S rovnakým výkonom

Parametre elektromotorov sú identické ako pri Volkswagene ID.5, z ktorého Capri vychádza. Slabšia verzia má len pohon zadných kolies so synchrónnym elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní). V ponuke však bude aj štvorkolka, ktorá pridáva asynchrónny elektromotor na prednú nápravu, čo zabezpečí systémový výkon 250 kW (340 koní).

SkryťVypnúť reklamu

Slabšia verzia zrýchľuje z nuly na sto za 6,4 sekundy, štvorkolka to zvládne o sekundu rýchlejšie.

Využiteľná kapacita NMC batérie je 77 kWh, respektíve 79 kWh pri štvorkolke. Tá má podľa WLTP meraní dojazd 592 kilometrov, úspornejšia zadokolka sľubuje 627 kilometrov.

Rozdiely sú aj pri nabíjacom výkone, Capri so zadným pohonom zvláda 135 kW, verzia s pohonom 4x4 až 185 kW. Nabitie z 10 na 80 percent tak trvá len 28 minút.

Súvisiaci článok Súboj športových SUV: má Volkswagen ID.5 na Ford Mustang Mach-e? Čítajte 

Oproti Exploreru má Capri tuhšie nastavenie podvozka, je o 10 milimetrov bližšie k vozovke a sľubuje športovejšiu jazdu. Podobné rozdiely sú aj pri súrodencoch od Volkswagenu a Škody.

Už štandardná výbava Capri ponúkne 19-palcové hliníkové disky, masážne sedadlo vodiča, vyhrievaný volant, spomínanú 14,6-palcovú obrazovku, zadnú kameru či adaptívny tempomat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výrobu najnovšieho Fordu zabezpečí fabrika v nemeckom Kolíne a po dlhom čakaní na začiatok predaja Exploreru sa nepočíta, že by sa Capri na cestách objavil skôr ako na konci roka.

Elektromobily

Súvisiace témy: Ford
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 312
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 385
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 488
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 797
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 199
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 986
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 936
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 033
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu